fredag den 19. december 2014

19. December - Restekage

Jeg bliver tit spurt om vi får spist al den kage jeg bager, og nej det gør vi ikke. Nogle gange så fryser jeg resterne ned til senere. Jeg har feks. gemt noget af den lækre nødde/frugt tærte, jeg bagte 6. December.


Den indholdet jo kun gode sager og derfor tænkte jeg den ville blive lækker som en slags romkugle/havregryns kugle/konfekt. Jeg tø derfor en lille halv tærte op, skar den i grove stykker, inden den kom op i min hakker og blev kørt til rimelig fint snulder, dog så man stadig har lidt nødder og tørret frugt at tygge på. Så tilsætte jeg noget smør, havregryn, et par spsk kakaopulver og et skvis romessens og kørt det hele til en ensartet masse - tilsat lidt ekstra smør for konsistensen.


Trillede massen et mundrette kugler, som blev trillede i kokos og nogle i krymmel. Kom i lufttætbeholder og så på køl.


Ved godt det ikke rigtig er en opskrift, med mål og sådan, men det er mere for at inspirer til at få anvendt sine rester til noget nyt. Næsten al kage kan køres til en romkugle dej og der er da noget de fleste kan lidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar