onsdag den 12. februar 2014

Inspiration til brunch...

Til brunch lavede jeg blandet frugtsalat med hjemmelavet vanillesirup lige til at putte oven på skyr. Jeg elsker vanillesirup da den er super anvendelig oven på skyr, is, pandekager eller i kaffe. Det er super nemt at lave vanillesirup selv.





Vanillesirup 

Ingredienser
200 gram sukker
1 dl vand
2 stænger vanillestænger

Fremgangsmåde
Åben vanillestængerne og skrab kornene ud og mas det lidt sammen med sukkeret. Sukker, vand, vanillekorn og de tomme stænger kommes i gryde. Det koges op, jo længer det koger jo tykker bliver siruppen, så pas på den ikke koger for længe. Siruppen hældes på skoldet flaske via en tragt og køles af. Klar til brug ummm.

Den tomme vanillestænger der har kogt med siruppen kan tørres lidt. Klip nu de tørre ender af og smid dem væk. Resten af stængerne klippes i korte stykker og blendes sammen med sukker i en minihakker. Nu har du vanilliesukker og





Til fødselsdagsfrokosten, lavede jeg pastasalat. Pastasalat er en genial ret, som kan bruges i alle sammenhæng og med det man nu lige har i køleskabet. Når pastaen er kogt kan jeg godt lide at vende den i pesto - her er det en købt pesto. Når pastaen er kølet af kan man vende det i man kan lide. Denne variant indeholde, agurk, tomat, let dampet broccoli, tyndt skåret porre, blandet salatblade, fetaost, ristet solsikkerkerner og stegt chorizopølse. Hertil lavede jeg kyllingespyd som ungerne elsker, desværre var de væk inden jeg fik et billede af dem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar