lørdag den 22. februar 2014

Et stk kage, færdig...



Øv hvor bliver kagepyntningen ikke altid lige som det jeg forstiller mig i hovedet. Jeg lavede selv fondanten til denne kage og den første forsøg med fondantstiber, var slet ikke til at arbejde med og tørret ud for mig. Jeg kasseret da mit første forsøg og tog i nattevagt. Efter en lang nats tror tjeneste på arbejde var jeg ude og handle ind til nyt forsøg. Masser af optimisme og gå på mod, gik jeg i gang med andet forsøg. Min plan denne gang gik ud på at male striber på fondanten, efter den var kommet på kagen. Fondant stykket målte 54x54 cm og var svær og håndtere, så undervejs gik det lidt galt øv øv. Havde ikke andre muligheder end at sætte på og lappe, efter bedste evne. Så male, male. Sløjfe på og dække de værste skader med bånd. Efter at ha været vågn i over 32 timer, stod kagen færdig. Det kan godt være at pyntningen ikke sad helt i skabet med smagen er i top og der er kage nok til alle.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar