onsdag den 4. juni 2014

Skattekistekage


Kagen til sørøver(vandmelon)skibet måtte selvfølgelig være en skattekiste. Jeg bagte en bradepande drømmekage, som jeg skar til. Fyldet i kagen var marscaponecreme med friske jordbær og blåbær vendt i hyldeblomstsirup. Kagen smurte jeg op med flødeskum, men ses i bakspejlet burde jeg ha brugt smørcreme, da det bulede og smeltede den nederste af fondanten. Kagen overtrak jeg med hvid fondant, som jeg malede bagefter med brug pastafarve opløst i vodka. "Sandet" i bunden er knust kiks og mønterne er mørdej, hvor jeg har trykt navn og år på, de er efter bagning sprayet med guld og så lidt ekstra guldglimmer.


Resten af pynten er lavet af fondant og så et drys guld sukkerkugler til at opnå den rigtig skattekiste stemning.

Kagen passede super godt sammen med sørøverskibet, og børnene ned i skolen syntes den var rigtig fin. Opskriften på drømmekagebunden kommer senere. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar