fredag den 20. juni 2014

Appelsinmuffin med vanille


Jeg ville bage lidt lækkert at tage med til personalemøde og da jeg netop har købt mig noget appelsinblomst ekstrakt, så var det jo oplagt at lave noget med det i. Jeg blev inspireret af en opskrift der var lagt op på facebook, så ændrede lidt på den, så den passede til det jeg ville ha, nemlig en lækker saftig appensinmuffin med masser af vanillekorn.

Appelsinmuffin med vanille (ca. 12 stk)

Ingredienser
2 æggehvider
2 dl mandelmælk (alm er sikker også udemærket)
100 gram smeltet smør
1 økologisk appelsin (fintrevetskal samt saft)
1 1/2 tsk appelsinblomst ekstrakt (kan undlades)
1 vanillestang
225 gram hvedemel
200 gram sukker
1 tsk bagepulver
1/2 tsk natron
1/2 tsk salt

Fremgangsmåde
Pisk æggehvide, mandelmælk, smeltet smør, appelsinskal, appelsinsaft, appelsinblomst ekstrakt, vanillekorn sammen. Vend mel, sukker, bagepulver, natron og salt sammen og pisk det sammen med det våde. Pisk kun til det lige er blandet sammen. Kom dejen i muffinsforme og bag i forvarmet ovn ved 175 grader i 15-20 minutter.


Jeg nåede ikke at pynte kagerne til personalemødet, da tiden løb fra mig, men gemte en, som blev drysset med flormelis og revet/tørret appelsinskal og lidt friske blomster og citronmelisse fra haven. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar