lørdag den 3. maj 2014

Interview... samt kage med hindbær og hvid chokolade

I forbindelse med min deltagelse i Kagekampen, blev jeg spurt om jeg havde lyst til at komme i vores lokale foreningsblad. Bladet udkommer hver 3 måned, så nu var muligheden der. Efter min nattevagt, sov jeg et par timer, stod herefter op og bagte en kage. Jeg syntes jo ikke man kan blive interviewet, om kagebagning, uden at spise lidt lækker kage imens. Tiden var lidt knap, så valget faldt på en nem dej som jeg tilsætte hindbær og hvid chokolade. Jeg var faktisk ret tilfreds med resultatet af kagen, som havde en syrlig og frisk smag fra hindbær, kombineret med den søde og fede smag fra den hvide chokolade.



Kage med hindbær og hvid chokolade 

Ingredienser
300 gram hindbær (jeg brugte frosne)
1/2 dl sukker (til at drysse over hindbærende)
3 æg
3 dl sukker
Korn fra 1 vanillestang eller 2 tsk vanillesukker
75 gram smeltet smør
4 dl hvedemel
100 gram hvid chokolade, groft hakket
Evt lidt hakket mandler på toppen

Fremgangsmåde
Tø hindbærende op og drys sukker henover (jeg kom dem i ovnen mens den varmede op) Tænd ovnen på 175 grader, alm ovn. Pisk æg, sukker og vanille sammen til en tyk masse. Vend den smeltet smør i æggemassen og herefter mel. Fordel dejen over hindbærende. Fordel den groft hakket hvide chokolade på toppen og tryk det lidt ned i dejen. Slut evt af med hakket mander øverst. Bages 35 minutter.


Vi nød kagen med flødeskum til og en god kop kaffe. Nu glæder jeg mig bare til at se, hvordan artiklen bliver, og ikke mindst at få spredt lidt reklame for bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar