tirsdag den 29. april 2014

Lidt af hvert...

Jeg har bestilt og modtaget lidt forskelligt til at lave fondantkager af. Jeg laver oftes kager med fondant til særlige lejligheder, da de er enormt tidskrævene - men elsker effekten og den glæde de spreder til modtageren. Så hvad betyder det at jeg altid ender i enormt stress og pyntning til langt ud på natten, når folk bliver super glade for resultatet og smagen.


Resultatet af kagerne kommer løbene - ikke mindst fordi jeg simpelhed helt glemte at tage billeder af det færdige resultat, så venter på dem der blev taget til konfirmationen. I mens så er jeg nød til at vise jer lidt billeder ude fra haven som forhåbenligt bliver til lidt kage ingredienser i løbet af sommeren.


Jeg har nogle jordbærplanter, som giver tidlige jordbær. Det ser ud til at der kommer en del blomster og så må jeg jo bare krydse finger for, at der bliver det helt rigtig vejr, til store og søde jordbær.



Pæretræerne blomster også lige nu med de yndigste hvide blomster og mund ikke der kommer pære nok til en pæretærte eller to. De er dog kun begyndt at bære frugt de sidste par år, så ved aldrig, hvor meget jeg kan forvente af frugt.


Æbletræets blomster er ikke sprunget helt ud i nu, men er godt på vej. Jeg husker ikke sorten men det giver de mest fantastiske høj røde spiseæbler med det lækreste hvide, saftige frugtkød - dem glæder jeg mig rigtig meget til.


Krydderurter skal der til i både madlavning men helt sikkert også i bagværk, så kast jer endelig ud i det og prøv nye smagsvarianter.



De sidste to billeder er kun med fordi de er hyggelige og ikke alt skal handle om kage og andet spiseligt :) Det er ren stemning og et billede på forår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar