fredag den 16. maj 2014

Appelsinsirup = flydende guld


Jeg har været ved at lave en konfirmationskage til en kollega og ønsket var chokoladekage med appelsinsmag. Selve kagen må i vente med at se lidt i nu, til jeg modtager lidt billeder fra konfirmationen, kan afsløre at der gerne skulle komme et regnbuefarvet hjerte frem i midten af kagen. Jeg bruge selvfølgelig chokolade med appelsinsmag samt appelsinskal i dejen men stod nu med en del appelsiner uden deres skal. Jeg tænkte det kunne være lækkert at lave en appelsinsirup af appelsinsaften og bruge den til at fugte kagen yderligere.



Jeg brugte en opskrift 2:1 altså 2 dele sukker til 1 del saft. Det giver er ret tyk sirup men vil man ha en tyndere kan man anvende forholdet 1:1 istedet. Selvfølgelig bliver den også tykker jo længere den koger. Jeg kom lige et par "tomme" vanillestænger i til at gi lidt smag og så ser det jo bare super lækkert ud med kornene.

Resten af sirupen kom jeg på glas og kan spises på skyr o.lig eller på pandekager. Hvis det står for længe kan der godt komme sukkerkrystaller i sirupen så lav heller lidt af gangen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar