onsdag den 16. april 2014

Forår = rabarbertærte



Noget af det første som kan høstes i haven er rarbarber, så for mig et det et sikkert tegn på forår, når de titter opad jorden. Det er dog ikke det store rabarberbed jeg har, så der kom kun halv så mange rabarber i tærten, som der stod i opskriften, med skidt den smagte rigtig lækkert alligevel. Opskriften har jeg fra et sted på nettet, men kan ikke huske hvorfra så kan desværre ikke henvise til den oprindelige side.



Rabarbertærte med kokos og marcipan

Ingredienser
100 gram sukker
2 æg
100 gram smeltet smør
100 gram hvedemel
50 gram kokosmel
1 tsk bagepulver
2 tsk vanillesukker
100 gram marcipan i små tern
300 gram rabarber i tynde skiver (jeg havde kun 150 gram)
4-5 spsk rørsukker (glemte jeg og gøre)

Fremgangsmåde
Tænd ovnen på 170 grader, alm ovn. Pisk æg og sukker sammen til en luftig masse. Rør den smeltet smør i. Bland mel, kokosmel, bagepulver, vanillesukker sammen og vend den i æggemassen. Vend nu marcipantern og halvdelen af rabarberskiverne i dejen. Dejen kommes i smurt form og resten af rabarberskiverne fordeles over dejen og trykkes lidt ned. Nu drysses rørsukker over inden den kommes i ovnen og bages i 30-35 minutter. Vi spiste den lun med cremefraiche til.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar