mandag den 21. april 2014

Påske



Jeg har ikke fået lavet nogen påskekage i år, men så er det jo heldigt at jeg tidligere har lavet en påskekage. Det var ikke bare en påskekage, men en dåbskage med påsketema. Det var en rigtig sjov udfordring og lidt utraditionel, men syntes selv at den blev rigtig fin og meget påskeagtig. Selve kagen bestod af brownies bunde, lagt sammen med hindbærcreme - såvidt jeg husker ;)



Æggene i reden er købte påskeæg med trøffelfyld. Fjerne var det eneste på kagen der ikke kunne spises men jeg syntes bare de passede så fint og de kom ikke direkte i kontakt med kagen, da de lå i fondant æggeskallen. 


Æggene rundt i siden er lavet af ren fondant og præget/formet med en chokoladeform, som jeg havde købt i Netto. Æggene havde til sidst fået lidt perlemor penslet på, så de skinnende lidt.


Påskeliljer må da være en selvfølge på en påske/dåbskage og de gav lige lidt ekstra påske syntes jeg. Påskeliljerne var faktisk ikke svære at lave og krævede ikke en masse udstyr så her kan de fleste godt være med.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar