søndag den 9. marts 2014

Sukkerbrødskage, ummm dejligt



Inspireret af farverne i den fine buket jeg fik i fredags, da jeg var over og besøge Marianne Valentine, har jeg i dag bagt en lækker, saftig sukkerbrødskage med marcipan, æble og blåbær. Det er en dejlig nem kage som kan varieres efter smag og hvad man har. Her har æbleternene og blåbærene givet den lidt fugtighed, som gør den super saftig. Jeg har serveret den med bunden opad for at få farvespillet fra blåbærene og så pyntet lidt med tørret blåbær. Til kagen fik vi cremefraice som giver en dejlig synlighed.



Sukkerbrødskage med revet marcipan, æbletern og friske blåbær

Ingredienser
225 gram
3 æg
1 tsk vanillesukker
50 gram smør
1 dl mælk
100 gram hvedemel
2 tsk bagepulver
1 nip salt
3 æbler i små tern
75 gram revet marcipan
2 håndfulde friske blåbær 

Fremgangsmåde
Tænd ovnen på 175 grader, alm. ovn.
Sukker, æg og vanillesukker piskes til luftig masse. Smører smeltes, mælken tilsættes og det røres i æggemassen sammen med marcipanen. Mel, bagepulver og salt blandes og vendes i æggemassen sammen æbletern og blåbær. Dejen hældes i en smurt springform (26 cm) og bages i 25-35 min.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar